A pandémia miatt sokan kocsival, motorral kerülték el a tömegközlekedést, a home office egyértelműen elterelte az embereket az utakról, 23 százalékkal csökkent is a károk száma tavaly. A balesetnél azonban többet fizetett a biztosító: közel ötödével nőtt az átlagkár értéke.
– Érdekes kettősséget mutatnak a Magyar Nemzeti Bank kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) adatai a pandémiás, 2020-as évről. A járvány hatásaként többen használtak gépjárművet: tavaly 5,77 millió autó volt biztosítva hazánkban, ez öt százalékot meghaladó növekedés 2019 végéhez képest – írja elemzésében a money.hu.
Azt, hogy a vírus miatt sokan alternatív megoldásokat kerestek a tömegközlekedés elkerülésére, jól mutatja, hogy 2014 óta nem volt példa arra, hogy ilyen ütemben – 8 százalékkal – emelkedjen a biztosított motorkerékpárok száma.
Akkor viszont még csak alig több mint 4 millió autó futott a magyar utakon.
– Érdekes, hogy miközben a károk száma tavaly 23 százalékkal csökkent, addig a biztosítók 86 milliárd forintos kárfelhasználása csak 8,7 százalékos csökkenést mutat – hangsúlyozza a szakportál. Az egy kárra jutó kifizetések összege drámaian megugrott: az elmúlt évben átlagosan 682 ezer forintot utaltak a károsult ügyfeleknek a biztosítók. Ez 18,5 százalékkal magasabb összeg, mint a 2019-es átlagkár.
A személygépkocsiknál a kárgyakoriság a 2019-es 3,21 százalékról soha nem látott mélységbe, 2,36 százalékra csökkent.
Az egy esetre jutó átlagos kárösszeg ugyanakkor itt is 18 százalékkal növekedett, és így már 619 ezer forintot tett ki. Ha ezt az összeget az elmúlt év alatt a 9 százalékkal, 44,5 ezer forintra emelkedő átlagos kgfb-díjhoz hasonlítjuk, akkor azt látjuk, hogy míg 5 éve 13 biztosítás díja elég volt arra, hogy egy átlagos kárt kifizessenek, addig ma már ehhez 17 ügyfél éves befizetése kell.
Forrás: délmagyar.hu